Menu
Obec Opatovec
ObecOpatovec

Podání podnětu na porušování povinností v oblasti ochrany veřejného zdraví (nadměrný hluk a vibrace)

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání podnětu na porušování povinností v oblasti ochrany veřejného zdraví (nadměrný hluk a vibrace)

4. Základní informace k životní situaci

V případě obtěžování obyvatel nadměrným hlukem nebo vibracemi může každý občan České republiky podat podnět.

Prověřuje se, zda jsou dodrženy požadavky stanovené v § 30 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Každý občan, který je obtěžován nadměrným hlukem nebo vibracemi.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Prověřit, zda jsou splněny požadavky stanovené v § 30 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podnět je možné podat písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem.

8. Na které instituci životní situaci řešit

S podnětem se obraťte na příslušnou krajskou hygienickou stanici nebo územní pracoviště v místě, kde se zdroj nadměrného hluku nebo vibrací nachází.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Následující kroky, které budou k vyřešení vaší záležitosti prováděny, vám sdělí příslušný odborný pracovník.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Podnět musí obsahovat sdělení, o jaký zdroj obtěžování se jedná, kde je umístěn a kdy vás nejvíce obtěžuje (den v týdnu), ve které denní či noční době.

Dále uveďte kontaktní adresu nebo telefonní číslo, aby s vámi pověřený pracovník mohl projednat další nezbytnosti.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty jsou řešeny v souladu se správním řádem.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Provozovatelé zdroje nadměrného hluku nebo vibrací.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podnět můžete na příslušnou krajskou hygienickou stanici zaslat v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

Nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Při porušení § 30 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, může orgán ochrany veřejného zdraví podle § 84 písm. b) pozastavit výkon činnosti, pokud při ní byly porušeny povinnosti v ochraně veřejného zdraví, a to do doby odstranění závady.

Dále může orgán ochrany veřejného zdraví vydat rozhodnutí o pokutě povinné osobě.

21. Nejčastější dotazy

Jaké jsou limity hluku v chráněném vnitřním prostoru staveb z hudební produkce provozovny umístěné uvnitř budovy?

Podle § 11 odst. 3 nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů, se hygienický limit maximální hladiny akustického tlaku A stanoví (pro hluk šířící se ze zdrojů uvnitř budovy) součtem základní hladiny maximálního akustického tlaku A L Amax = 35 dB ve dne a 25 dB v noci.

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo zdravotnictví České republiky - odbor ochrany a podpory veřejného zdraví

26. Kontaktní osoba

Olga Kudějová, oddělení hygieny obecné a komunální

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

25.10.2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

25.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Mohlo by Vás zajímat

nahoru